Mostní tank MT-55A

Mostní tank MT-55A je speciálně upravený podvozek středního tanku T-55A, který je místo bojové věže doplněn speciálním pokládacím zařízením. Upravený podvozek T-55A se liší pouze uspořádáním jednotlivých skupin v bojovém prostoru.

Mostní tank je určen k snadnému a rychlému přemostění protitankových zátarasů (příkopů) a jiných překážek s cílem usnadnit jejich překonání mechanizovaným a tankovým jednotkám.

Pokládácí ústrojí je ovládáno soustavou hydraulických válců, kdy rozvaděč hydraulického oleje, umístěný uvnitř vozidla, lze ovládat ručně pomocí pák nebo automaticky pomocí elektrických impulsů jednotlivých sekcí výstroje. Tlak kapaliny je zabezpečován vysokotlakými pístovými čerpadly, poháněnými tankovým motorem.

Všechna ústrojí MT-55 určená k pokládání a nakládání mostu lze osádkou ovládat zevnitř tanku a s uzavřenými příklopy. Při pokládce mostu na překážku dochází k jeho překlápění vpřed a současnému rozevírání.

Základní technické údaje

  • Pohotovostní hmotnost mostního tanku: 36 000 kg
  • Délka tanku s naloženým mostem: 9 880 mm
  • Délka tanku bez mostu: 8 450 mm
  • Šířka tanku s naloženým mostem: 3 300 mm
  • Šířka tanku bez mostu: 3 270 mm
  • Výška tanku s naloženým mostem: 3 350 mm
  • Výška tanku bez mostu: 2 800 mm
  • Světlá výška tanku s naloženým mostem: 425 mm
  • Světlá výška tanku bez mostu: 460 mm
  • Rychlost jízdy po komunikaci: do 50 km/h
  • Jízdní dosah na komunikaci: do 750 km
  • Jízdní dosah v terénu: do 500 km
  • Maximální délka mostu: 18 000 mm
  • Maximální šířka mostu: 3 300 mm
  • Nosnost mostu: do 50 t
  • Obsluha: 2

Obrazová příloha

Mostní tank MT-55A