Pontonová mostová souprava PMS

Pontonová mostová souprava PMS na podvozcích vozu TATRA, na prvním snímku T-813, ve výzbroji častěji na vozidlech T-815. Slouží k zřizování doprovodných mostů na plovoucích podporách a přívozových přepravišť pro potřebu přesunu vojsk přes vodní překážky.

Na ilustrační fotografii je vozidlo s naloženým říčním dílem pontonové mostové soupravy. Sestavení soupravy umožňuje její dělení na poloviny i čtvrtiny podle potřeb. Slouží k zřizování doprovodných mostů na plovoucích podporách a přívozových přepravišť pro potřebu přesunu vojsk přes vodní překážky. Hlavní části soupravy PMS jsou automobily pro převoz pontonů, jednotlivé skládací pobřežní a říční díly soupravy PMS (pontony) a automobily pro převoz vozovkových desek ke zřizování vojenských cest (pro zpevňování podkladu).

Základní technické údaje

  • Únosnost mostu: 20 t, 60 t a po úpravě i 80 t
  • Maximální délka mostu z 1 soupravy: 382 m - 20 t nebo 227 m - 60 t
  • Dovolená zatížitelnost: 20, 40, 60 nebo 80 t
  • Šířka vozovky mostu: 3,29 m - 20 t, 6,5 m - 60 t
  • Maximální délka přívozového soulodí: 53 m
  • Maximální únosnost soulodí: 150 t
  • Šířka vozovky na soulodí: 6,5 m

Obrazová příloha

První ponton se noří do Labe Otevření pontonového dílu na Labi Spojené pontony na hladině Labe Koncert ženistů na Labi

Koncert na Labi Koncert pro šikovné ruceJe třeba opustit pospojované pontony