Střední nákladní automobil TATRA 815 4x4

Celkem 3 573 vozidel v pěti různých základních typech používají čeští vojáci napříč celou armádou. Nejčastěji jsou zastoupeny Tatry T 815, kterých je téměř 2 700, druhá nejpoužívanější Tatra v armádě je typ T 810 – celkem 586 kusů.

CHARAKTERISTIKA A POUŽITÍ

Valníkový dvounápravový automobil TATRA 815 4x4 se střední nosnou rourou

a nezávisle na sobě odpérovanými výkyvnými polonápravami je určen pro přepravu užitného nákladu do hmotnosti max. 5600 kg, nebo 2 + 20 osob.

TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA

Rozměry (dך×v) 7800×2500×3210 mm

Výška závěsu pro přívěs vpředu / vzadu 900 / 1030 mm Šířka při sklopených a zajišt. bočnicích 2000 mm Celková výška s plachtou v dolní poloze 3320 mm

v horní poloze 3620 mm Světlá výška 380 mm Výška ložné plochy od vozovky (zatíž.) 1520 mm

Ložná plocha (dך×v) 5055×2420×1150 mm

Výška pod plachtou v dolní / horní poloze 1530 / 1830 mm

Rozvor / rozchod přední, zadní 3900 / 2044, 1988 mm Celková hmotnost max. 15 000 kg Pohotovostní hmotnost 9200 kg

Max. hmotnost přívěsu 16 000 kg Vnější stopový průměr zatáčení 20 m Nájezdový úhel – vpředu / vzadu 30 / 30° Výstupnost automobilu 600 mm Překročivost 900 mm Brodění včetně vodní vlny 1400 mm Maximální rychlost 85 km/h Největší stoupavost bez / s přív. 16 000kg 32 / 12° Spotřeba paliva 26 l/100 km

Motor T 3-928-33, čtyřdobý, vícepalivový, vznětový s přímým vstřikem paliva, vzduchem chlazený

Palivo nafta motorová NM-35

Počet válců 8 ve dvou řadách „V“ pod úhlem 90° Chlazení vzduchem s automatickou regulací Maximální výkon při 2200 ot/min 170 kW

Maximální moment síly při 1400 ot/min 810 Nm

Motor je schopen práce

při podélném / příčném sklonu 35 / 25°

Spojka vodotěsná, třecí, jednolamelová

Napětí 24 V, ukostřený záporný pól